fredag 1. april 2011

Frokostblanding-crispies



Amerikanerne lager mye snop av frokostblandinger.
De har mye mer utvalg enn oss på frokostblaningsfronten,
mye mer farger og gøy.
En typisk snack i amerikansk barnebursdag kan være rice krispies.
Eg har valgt å gå for en litt annen versjon.

Eg fylte en liten langpanne med:
Honnikorn
Weetos (sjokolade) 
Nonstop, melkesjokolade


Så smeltet eg sjokolade.

Eg brukte melkesjokolade 
(her kan du bruke kokesjokolade også),
hvit sjokolade, 
og myk honning.

Sjokoladen kan du smelte i vannbad (glasskål over en kokende kjele),
eller i mikroen i 30 sekunders intervaller.

Legg et bakepapir i en liten langpanne, 
strø over frokostblanding og nonstop. 
Hell over smeltet sjokolade på 1/3 hver, 
og honning på den siste 1/3.

La det stå kaldt i kjøleskap noen timer, evt. kan det stå i frysen til det stivner.

Skjæres opp i ruter og serveres gjerne med en liten pinne i midten til ungene. 


(Eg smeltet sjokolade i mikroen, 
og desverre snudde eg meg litt for lenge vekk på den hvite sjokoladen. 
Den delte seg. 
Fy meg.
Den smakte supert, men bilde fikk den ikkje være med på.)



Tusen takk til http://www.alltidsulten.com,  
som inspirerte meg til denne oppskriften via sin supre påskeknask.




Kos deg på kjøkkenet med ungene i helgen ;) 

3 kommentarer:

Gunhild sa...

Nice! Så digg ut! :D Synd at jeg har begynt et nytt og bedre liv :P

Emelie sa...

OJ!Dette må vera alle barnas drøm, og min!

Matmonsteret sa...

Gunhild: Ja, men på bursdager e alt lov!

Emelie: Perfekt for unger dette ja, og for oss "voksne" :D