mandag 31. januar 2011

Spicy gryte


Dette e en indiskinspirert gryte, super til hverdags!

Til 2 porsjoner (uten ris):

1 boks hermetiske tomater
1 boks brune bønner
1 løk
2 vårløk
2 kyllingfileter

2 ts tandoori masala kryddermix
Evt:
0.5 ts koriander
0.5 ts salt
0.5 ts løkpulver
0.5 ts pepper
2 ts chilipulver
1 ts kanel
0.5 ts muskat
1-2 ts cumin
1 ts hvitløkspulver
1 ss sukker

3 ts maisenna røres sammen med ca 1.5 dl kald melk (jevning)

1) Hell tomater og bønner i en gryte. Krydre med alt krydderet. Kok opp.

2) Skjær løk i store skiver og tilsett i gryten. La det putre litt før du tilsetter jevningen. Rør godt.

3) Steik kyllingfiletene, enten hele eller biter. Alt etter kordan du liker det :)

4) La gryten putre på svak varme i 30 min.

Serveres med opphakket vårløk og evt. ris.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Jag heter Peter Larsson och jobbar på den svenska Pr-byrån Agency. Mitt speciallämne är just inom mat och jag håller på att kartlägga framstående norska matbloggar. Tänkte höra om du är intresserad av tester och smakprover som vi skall skicka ut i nästa vecka?

Du kan väl återkomma med din adress så skickar jag prover när det blir aktuellt.

Mvh//

Peter Larsson - peter@agency.se