fredag 23. juli 2010

Sitronspaghetti



Hvis du e ute etter en bra matblogg som blir oppdatert jevnlig, foreslår eg at du tar turen innom www.alltidsulten.com
Der finner du mange gode og ikkje minst spennende oppskrifter!
Eg e innom stadig vekk!
På alltidsulten fant eg en oppskrift på sitronspaghetti. Det hadde eg aldri smakt før, så det måtte selvfølgelig prøves ut.

Den originale oppskriften e som følger:

4 porsjoner:

300 gram spaghetti
saft av 2 sitroner
salt & pepper
1 1/2 dl olivenolje
1ss revet sitronskall
basilikum
100 g nyrevet parmesan.

Eg brukte saften av 1 1/2 sitron (det ble nok sitronsmak for min del), litt mer sitronskall, ingen basilikum (hadde ikkje frisk).
Strengt tatt brukte eg tagliatelle og ikkje spaghetti.
Imidlertid tilsatte eg 1 dl matfløte og kjørte på med parmesan i sausen.
Det ble jaggu veldig godt!

Her e det jo bare å prøve seg frem. Det e en relativt billig middag også ;)
Enjoy!

Ingen kommentarer: