fredag 5. juni 2009

Hjemmelaget blomkålsuppe

Blomkålsuppe med løk og vårløk på toppen.. Yummy spør du meg!
Billig e det no og!




Så var det dette her med oppskrift då..
Eg kan tippe at eg brukte noe sånt som kanskje 75 gram smør..
4 spiseskjeer hvetemel..
Du smelter altså smøret og rører inn melet..
Tilsett ja.. ca 4-5 dl melk..
Litt pepper og litt buljong..
Let it kok for a fju minutes, og tilsett blomkål som du har skåret i små buketter!
Og ja, en halv liten løk i halvringer..
La det putre på svak varme i en 10-15 minutter, du vil ha melsmaken ut selvfølgelig..
Hakk deg litt vårløk, og strø over på toppen når du serverer!

Easypeasy, godt og billig!

2 kommentarer:

Bare Hanne sa...

Eg gooooooooogla heimelaga suppa, åsso kom den oppp :p Flaks? Men LØK?? Nei.....Stine?

Matmonsteret sa...

Hjeeeeeeeeeeelp!
Det e bare skummelt!
Folk må jo ikkje google seg inn her :P
Men løk? Ja, eg elsker løk :D Og siden det var min suppe.. så ble det løk i :D