onsdag 12. mai 2010

Tomatreder



No vil eg dele en herlig liten rett med dåkkar, nemlig ovnsbakte tomatreder.
Gunhild introduserte meg for denne lille godsaken, og eg har blitt hektet i høy grad!
Tomatreder kan du spise for seg sjøl, eller putte det sammen med annen mat. Uansett smaker det veldig godt!


Du trenger:

2 store moden tomat
2 egg
2 ss fløte
Hvitost
Salt & pepper

Skjær av toppen på tomaten, og grav ut fyllet med en skje.
La tomaten renne av seg opp ned på kjøkkenpapir i 15 min.
Kvern litt salt og pepper oppi tomaten.



Ha 1 egg oppi tomaten, og hell 1 ss fløte over etterpå.
Ta en skive eller to med ost på toppen.
Her kan du bruke hvitost, men gjerne også mozarella!
Steik tomatene på 180 grader, gjerne over en halvtime. Då blir de skikkelig gode!




Sånn ser de ut skjært i to.. Herlig eller?
Nyt det!

1 kommentar:

Gunhild sa...

Åh, dette er så godt! Jeg skal begynne å steike de lenge, sånn som du gjør. Så nydelig ut :D