onsdag 6. april 2011

Detoxsalat


Det sies at julen varer helt til påske, 
og det har vært tilfelle for meg i matveien.
Jaja, julemat har eg ikkje spist, 
men kost meg har eg i allefall.
No e det på tide å legge seg over 
på en sunnere linje, 
og eg starter med en artig salat.
Detoxsalat høres kjedelig og ekkelt ut,
men tro meg, denne salaten var supergod!

Du trenger:

Kål
(3. håndfuller til 2 porsj.)
1/2 rødløk
1 stor gulrot
1 chili
(eg brukte en halv rød og en halv grønn)
Fersk ingefær
(eg brukte en bit like stor som tommelen min)
3 ss solsikkefrø
2 ss linfrø
2 ss sesamfrø
2 ss varm honning
1 ss sitronsaft 

Grovhakk grønnsakene og kjør de fint i en foodprocessor hver for seg.
Hvis du ikkje har maskin, får du litt av en hakkejobb.
God trening for håndleddet? ;)
Legg alt over i en skål og dryss over frø.
Varm honning og bland sammen med salaten.
Du kan også tilsette litt sitronsaft.



Du trenger ikkje å være redd for at det e rå chili og ingefær i denne salaten, 
det merker du knapt når alt e så finhakket og blandet sammen.
Chili, ingefær og honning var virkelig dynamitt sammen!
Herlig, herlig! 

 

2 kommentarer:

Gunhild sa...

Coool! Jeg slenger meg gjerne på denne. Sunt og sikker veldig godt! Trenger det før du legger ut neste oppskrift :P

Matmonsteret sa...

Eg ble veldig overrasket over kor god den faktisk var! Nam nam! Bare til å lage :D